Lag-DM, division II, rond 5
SOLNA SS 2 – TÄBY SK

Magnus Bergström

2182

0.5

-

0.5

Mio Malmberg

2056

Rui Branca

2063

1

-

0

Tommi Saukkoriipi

1961

Joachim Autio

1839

1

-

0

Jan Engfeldt

1959

Leif Eriksson

1815

1

-

0

Eerik-Jan Sergo

1952

Mats Ekqvist

1803

1

-

0

Jörgen Waara

1927

Ingemar Falk

1674

0

-

1

Bo Ländin

1816

Andras Gedeon

1664

1

-

0

Hans Svedbark

1669

Gusztav Lang

1586

0.5

-

0.5

Mattias Berggren

1666

Anders Holmberg

1570

0

-

1

Björn Fallqvist

1412

Cajsa Elfverson

1555

1

-

0

Armen Aleksandrian

1425

Medelrating:

1775

7

-

3

Medelrating:

1784



Referat:

Solnaslut i dur

En urladdning på de fem främsta borden bäddade för storseger mot Täby SK i sista
omgången i lag-DM.

Vinstsiffrorna 7-3 betydde att Solna SS 2 blev trea i division II efter segraren
Vallentuna SK och tvåan Bollmora SK.

Magnus Bergström gjorde ett uppmärksammat inhopp på bord 1.

- Ja, man är ju lite rostig, erkände Bergström under partiet mot Mio Malmberg.

Nu höll Bergström remi och sedan följde fyra raka Solnasegrar på borden 2-5 efter
starkt spel av Rui Branca, Joachim Autio, Leif Eriksson och Mats Ekqvist.

Första plumpen stod jag själv för mot Bo Ländin men när András Gedeon besegrade
Hans Svedbark på bord sju var segern klar.

Gustáv Lang spelade remi på åttonde bordet medan Anders Holmberg inte lyckades
hålla det svåra tornslutspelet mot Björn Fallqvist.

Däremot blev det en stilfull seger för Cajsa Elfverson mot Armen Aleksandrian.

Segern betydde att Solna SS som (tvångs)uppflyttad nykomling klarade nytt kontrakt
med glans.

Lag-DM, division II, sluttabell:


Vallentuna

5

4

1

0

9

Bollmora

5

3

1

1

7

Solna 2

5

3

0

2

6

Kristallen 3

5

2

1

2

5

Täby

5

1

0

4

2

Rockaden 3

5

0

1

4

1



Ingemar Falk, lagledare för Solna SS 2